KURSY I SZKOLENIA
Doświadczenie ma znaczenie
Zespół naszych Instruktorów to doskonali specjaliści w swojej dziedzinie, nie tylko trenerzy ale przede wszystkim praktycy, dla których praca jest pasją.
La Symetrie
Centrum Szkoleniowe
Zespół naszych Instruktorów to doskonali specjaliści w swojej dziedzinie, nie tylko trenerzy ale przede wszystkim praktycy, dla których praca jest pasją.
Szkolenia odbywają się w małych grupach i wysokiej klasy nowoczesnej placówce, dzięki czemu masz możliwość bezpośredniej pracy ze szkoleniowcem, który poświęci Ci odpowiednią ilość uwagi w części praktycznej. Gabinety szkoleniowe wyposażone w klimatyzację i mechaniczną wymianę powietrza, dzięki czemu czas spędzony u nas będzie naprawdę komfortowy dla Ciebie.
Prowadzimy szkolenia dla:
- Podologów
- Masażystów
- Fizjoterapeutów
- Kosmetologów
- Kosmetyczek
- osób indywidualnych
Sprawdź listę usług, które mogą być objęte dofinansowaniem.
Stawiając na rozwój wybierz mądrze. Inwestycja w siebie jest bowiem najlepszą rzeczą jaka możesz zrobić dla siebie.
Nasi instruktorzy i trenerzy
mgr Luiza Radecka – Kosmetolog, Podolog, Instruktor, Szkoleniowiec
Izabella Włodarska – Masażysta, Instruktor, Szkoleniowiec
mgr Ewelina Szablowska – Kosmetolog, Fjoterapeuta, Instruktor – Szkoleniowiec
mgr Paulina Świątek – Kosmetolog, Trycholog, Szkoleniowiec
mgr Anna Wojtas – Psycholog, Psychoterapeuta, Szkoleniowiec
mgr inż. Paweł Zajdel – Specjalista ds Marketingu , Szkoleniowiec
Kursy i Szkolenia dla Podologów
Zapraszamy do sprawdzenia tematyki, opisu i terminów szkoleń dla Kosmetologów i Podologów.
Szkolenie prowadzone przez:
mgr Luizę Radecką
Absolwentka Wydziału Farmacji Collegium Medicum Uniwersytetu Jagielońskiego o profilu ogólnoakademickim w obszarze nauk medycznych, nauk o zdrowiu oraz kulturze fizycznej. Bardzo doświadczony Podolog, pracujący nawet z najbardziej wymagającymi zmianami deformacyjnymi paznokci i stóp.
PODOLOGIA I STOPNIA - TECHNIKI PRACY - SZKOLENIE
Cel edukacyjny
Uczestnik po zakończeniu usługi przygotowany będzie do samodzielnego opracowania aparatu paznokciowego, usuwania hiperkeratoz ze strony grzbietowej i podeszwowej oraz zastosowania odpowiedniego odciążenia pozabiegowego w gabinecie podologicznym.
Efekty uczenia się
- Organizuje stanowisko pracy zgodnie z wymaganiami ergonomii, przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska do wykonania zabiegów podologicznych.
- Charakteryzuje szczegółowo budowę i czynność kończyny dolnej.
- Charakteryzuje budowę i fizjologię skóry oraz jej przydatków.
- Wyjaśnia związek pomiędzy układem; naczyniowym, nerwowym, mięśniowym, kostnym i stawowym w tworzeniu aparatu ruchowego kończyny dolnej wraz z biomechaniką.
- Charakteryzuje podporową, lokomocyjną i amortyzacyjną funkcję stopy.
- Różnicuje środki do pielęgnacji kończyn dolnych ze szczególnym uwzględnieniem stóp, ze względu na ich mechanizm działania, oraz zastosowanego składnika aktywnego w preparacie.
- Przeprowadza badania podmiotowe oraz ocenia stan funkcjonowania aparatu ruchu stóp klasyfikując objawy patologiczne.
- Dokonuje klasyfikacji zmian dermatologicznych: (spowodowane przez procesy degeneracyjne, pourazowe schorzenia skóry i proces gojenia rany, zaburzenia rogowacenia, schorzenia przydatków skóry).
- Różnicuje schorzenia tkanek miękkich stopy: modzele, zrogowacenia, pękające pięty, rozpadliny, skóra sucha.
- Określa korelację pomiędzy przyczyną i objawami schorzeń i deformacji paznokci/skóry.
- Wyjaśnia wpływ schorzeń ogólnoustrojowych na zmiany patologiczne stopy.
- Prawidłowo skróci i opracuje paznokcie stóp, wykorzystując specjalistyczne narzędzia.
- Stosuje różne metody usuwania zrogowaciałego naskórka na stopach.
- Usuwa modzele i rozpadliny uwzględniając stan zdrowia pacjenta i współistniejące choroby.
- Stosuje profilaktykę wtórną schorzeń stóp i paznokci.
- Przedstawi cechy zalecanego zaopatrzenia na stopę w zakresie obuwia, skarpet i wkładek do butów.
- Przygotowuje odciążenia stóp w zależności od rodzaju dysfunkcji, wieku pacjenta oraz od zastosowanego materiału i półfabrykatów.
- Przygotuje pacjenta z dysfunkcją stóp do samodzielnej pielęgnacji stóp w warunkach domowych.
- Współpracuje w ramach zespołu interdyscyplinarnego z lekarzami o różnych specjalnościach: lekarz POZ, dermatolog, reumatolog, ortopeda, flebolog, chirurg, diabetolog, oraz innymi specjalistami: technik zaopatrzenia ortopedycznego, farmaceuta, fizjoterapeuta, pielęgniarka, szewc-ortoped.
- Prawidłowo stosuje wskazania i przeciwwskazania do wykonania usługi podologicznej objętej tematyką szkolenia.
- Posługuje się specjalistycznym sprzętem niezbędnym do osiągnięcia efektu pielęgnacyjnego takim jak: frezarki podologiczne, frezy, dłuto, skalpel itp.
- Prawidłowo przygotowuje pacjenta do terapii.
- Właściwie dobiera metody terapii.
- Stosuje algorytm postępowania podczas terapii.
- Planuje i prowadzi edukacje z zakresu profilaktyki dysfunkcji stóp i postępowania pielęgnacyjnego w warunkach domowych.
- Prawidłowo dokumentuje wykonanie zabiegu.
- Buduje prawidłowe relacje z pacjentem i rozpoznaje ich potrzeby.
Kryteria weryfikacji efektów kształcenia
- Dobiera właściwe narzędzia w zależności od techniki i wskazań do wykonania zabiegu podologicznego.
- Określa etiologię, objawy kliniczne oraz mechanizm powstawania zmian.
- Rozróżnia wygląd fizjologiczny paznokci i skóry od zmian patologicznych.
- Rozróżnia cechy charakterystyczne dla zmian aparatu paznokciowego oraz zmian hiperkeratotycznych – modzele, zrogowacenia, pękające pięty, rozpadliny, skóra sucha.
- Diagnozuje patologię stóp i współpracuje interdyscyplinarnie.
- Opracowuje aparat paznokciowy i skóre z użyciem frezarki podologicznej i narzędzi rotacyjnych (frezów podologicznych), uwzględniając wskazania i przeciwwskazania wynikające z rodzaju skóry.
- Rozróżnia surowce ze względu na ich działanie i właściwości.
- Dobiera preparaty lecznicze i planuje terapię.
- Stosuje urządzenia do diagnostyki oraz analizy statycznej i kinetycznej narządu ruchu kończyn dolnych.
- Ocenia funkcjonowanie terapeutyczne odciążenia podologicznego podczas użytkowania.
PODOLOGIA I STOPNIA – TECHNIKI PRACY – SZKOLENIE – program obejmuje 30 godzin dydaktycznych
DZIEŃ I
Część teoretyczna
- BHP i ergonomia pracy w gabinecie podologicznym.
- Stanowisko pracy, jego wyposażenie i przygotowanie do zabiegu, specjalistyczne narzędzia, akcesoria i preparaty do zabiegu (sterylizacja i dezynfekcja narzędzi, praca skalpelem i dłutem podologicznym, technika montowania ostrza, bezpieczny kąt pracy skalpelem, prowadzenie skalpela w zależności od rodzaju zrogowaceń na skórze stóp, praca frezarką, prawidłowe dopasowanie odciążeń pozabiegowych, rodzaje i zastosowanie narzędzi obrotowych).
- Budowa anatomiczna i funkcje skóry oraz aparatu paznokciowego.
- Prawidłowe skracanie i opracowanie płytki paznokciowej (zdrowe paznokcie, onycholiza, paznokcie dystroficzne) – algorytm postępowania.
- Prawidłowe usuwanie zrogowaciałego naskórka za pomocą frezarki podologicznej (wały paznokciowe) – algorytm postępowania.
- Wywiad podologiczny i dokumentacja zabiegowa – omówienie karty zabiegowej.
- Omówienie zestawu narzędzi potrzebnych do przeprowadzenia zabiegu podologicznego.
- Zaopatrzenie aparatu paznokciowego po zabiegu.
- Wykorzystanie odpowiednich kosmetyków przy wykonywanym zabiegu – wykaz preparatów farmakologicznych.
- Edukacja pacjenta – profilaktyka oraz sposoby pielęgnacji po zabiegu w warunkah domowych.
Część praktyczna I
- Uczestnicy uczą się trzymania narzędzi i wykonywania zabiegów na pomocach dydaktycznych.
Pokaz trenera
- Zabieg pokazowy wykonywany na modelce przez szkoleniowca w zakresie poszczególnych zdiagnozowanych schorzeń w ramach tematyki objętej programem szkolenia.
Część praktyczna II
- Zabiegi wykonywane przez uczestnika szklenia na modelkach. Dwóch uczestników pracuje na jednej modelce – 2 tury modelek.
DZIEŃ II
Część teoretyczna
- Budowa anatomiczna i funkcje skóry oraz aparatu paznokciowego.
- Mechanizm powstawania hiperkeratoz.
- Rodzaje hiperkeratoz.
- Prawidłowe opracowanie zrogowaciałego naskórka (modzele, zrogowacenia, pękające pięty, rozpadliny, skóra sucha) – algorytm postępowania.
- Prawidłowe usuwanie zrogowaciałego naskórka za pomocą frezarki podologicznej (wały paznokciowe, podeszwa stopy oraz paliczki) – algorytm postępowania.
- Wywiad podologiczny i dokumentacja zabiegowa – omówienie karty zabiegowej.
- Omówienie zestawu narzędzi potrzebnych do przeprowadzenia zabiegu podologicznego.
- Zaopatrzenie skóry po zabiegu – odciążenia w gabinecie podologicznym.
- Wykorzystanie odpowiednich kosmetyków przy wykonywanym zabiegu – wykaz preparatów farmakologicznych.
- Edukacja pacjenta – profilaktyka oraz sposoby pielęgnacji po zabiegu w warunkah domowych.
Część praktyczna I
- Uczestnicy uczą się trzymania narzędzi i wykonywania zabiegów na pomocach dydaktycznych.
Pokaz trenera
- Zabieg pokazowy wykonywany na modelce przez szkoleniowca w zakresie poszczególnych zdiagnozowanych schorzeń w ramach tematyki objętej programem szkolenia.
Część praktyczna II
- Zabiegi wykonywane przez uczestnika szklenia na modelkach. Dwóch uczestników pracuje na jednej modelce – 2 tury modelek.
DZIEŃ III
Część praktyczna I
- Zabiegi wykonywane przez uczestnika szkolenia na modelkach. Dwóch uczestników pracuje na jednej modelce – 2 tury modelek.
Część praktyczna II
- Zabiegi wykonywane przez uczestnika szklenia na modelkach. Dwóch uczestników pracuje na jednej modelce – 2 tury modelek.
- Zakończenie szkolenia i omówienie wyników prac.
7.500 zł netto od osoby (grupy do 4 osób)
Najbliższe terminy 02-04.03.2024
PODOLOGIA I STOPNIA - POZIOM ROZSZERZONY - SZKOLENIE
Cel edukacyjny
Uczestnik po zakończeniu usługi przygotowany będzie do:
– samodzielnego opracowania aparatu paznokciowego,
– usuwania hiperkeratoz ze strony grzbietowej i podeszwowej (odciski, modzele, pękająca skóra),
– zastosowania odpowiedniego odciążenia pozabiegowego w gabinecie podologicznym
– rozpoznawania chorób paznokci wraz z pobraniem materiału do badania mykologicznego.
Efekty uczenia się
- Organizuje stanowisko pracy zgodnie z wymaganiami ergonomii, przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska do wykonania zabiegów podologicznych.
- Charakteryzuje szczegółowo budowę i czynność kończyny dolnej.
- Charakteryzuje budowę i fizjologię skóry oraz jej przydatków.
- Wyjaśnia związek pomiędzy układem; naczyniowym, nerwowym, mięśniowym, kostnym i stawowym w tworzeniu aparatu ruchowego kończyny dolnej wraz z biomechaniką.
- Charakteryzuje podporową, lokomocyjną i amortyzacyjną funkcję stopy.
- Różnicuje środki do pielęgnacji kończyn dolnych ze szczególnym uwzględnieniem stóp, ze względu na ich mechanizm działania, oraz zastosowanego składnika aktywnego w preparacie.
- Przeprowadza badania podmiotowe oraz ocenia stan funkcjonowania aparatu ruchu stóp klasyfikując objawy patologiczne.
- Dokonuje klasyfikacji zmian dermatologicznych: (spowodowane przez procesy degeneracyjne, pourazowe schorzenia skóry i proces gojenia rany, zaburzenia rogowacenia, schorzenia przydatków skóry).
- Prawidłowo dokonuje kwalifikacji pacjenta do pobrania materiału do badania mykologicznego
- Różnicuje schorzenia tkanek miękkich stopy: odciski, modzele, zrogowacenia, pękające pięty, rozpadliny, skóra sucha.
- Określa korelację pomiędzy przyczyną i objawami schorzeń i deformacji paznokci/skóry.
- Wyjaśnia wpływ schorzeń ogólnoustrojowych na zmiany patologiczne stopy.
- Prawidłowo skróci i opracuje paznokcie stóp, wykorzystując specjalistyczne narzędzia.
- Stosuje różne metody usuwania zrogowaciałego naskórka na stopach.
- Usuwa odciski, modzele i rozpadliny uwzględniając stan zdrowia pacjenta i współistniejące choroby.
- Pobiera materiał do badania mykologicznego i bakteriologicznego
- Stosuje profilaktykę wtórną schorzeń stóp i paznokci.
- Przedstawi cechy zalecanego zaopatrzenia na stopę w zakresie obuwia, skarpet i wkładek do butów.
- Przygotowuje odciążenia stóp w zależności od rodzaju dysfunkcji, wieku pacjenta oraz od zastosowanego materiału i półfabrykatów.
- Przygotuje pacjenta z dysfunkcją stóp do samodzielnej pielęgnacji stóp w warunkach domowych.
- Współpracuje w ramach zespołu interdyscyplinarnego z lekarzami o różnych specjalnościach: lekarz POZ, dermatolog, reumatolog, ortopeda, flebolog, chirurg, diabetolog, oraz innymi specjalistami: technik zaopatrzenia ortopedycznego, farmaceuta, fizjoterapeuta, pielęgniarka, szewc-ortoped.
- Prawidłowo stosuje wskazania i przeciwwskazania do wykonania usługi podologicznej objętej tematyką szkolenia.
- Posługuje się specjalistycznym sprzętem niezbędnym do osiągnięcia efektu pielęgnacyjnego takim jak: frezarki podologiczne, frezy, dłuto, skalpel itp.
- Prawidłowo przygotowuje pacjenta do terapii.
- Właściwie dobiera metody terapii.
- Stosuje algorytm postępowania podczas terapii.
- Planuje i prowadzi edukacje z zakresu profilaktyki dysfunkcji stóp i postępowania pielęgnacyjnego w warunkach domowych.
- Prawidłowo dokumentuje wykonanie zabiegu.
- Buduje prawidłowe relacje z pacjentem i rozpoznaje ich potrzeby.
Kryteria weryfikacji efektów kształcenia
- Dobiera właściwe narzędzia w zależności od techniki i wskazań do wykonania zabiegu podologicznego.
- Określa etiologię, objawy kliniczne oraz mechanizm powstawania zmian.
- Rozróżnia wygląd fizjologiczny paznokci i skóry od zmian patologicznych.
- Rozróżnia cechy charakterystyczne dla zmian aparatu paznokciowego oraz zmian hiperkeratotycznych – modzele, zrogowacenia, pękające pięty, rozpadliny, skóra sucha.
- Diagnozuje patologię stóp i współpracuje interdyscyplinarnie.
- Opracowuje aparat paznokciowy i skóre z użyciem frezarki podologicznej i narzędzi rotacyjnych (frezów podologicznych), uwzględniając wskazania i przeciwwskazania wynikające z rodzaju skóry.
- Opracowuje paznokcie zmienione chorobowo (grzybica) – algorytm postępowania
- Pobiera materiał do badania mykologicznego i bakteriologicznego – algorytm postępowania
- Definiuje objawy chorobowe wywołane przez grzyby w obrębie skóry i jej przydatków (paznokci)
- Rozpoznaje zmiany paznokciowe i skórne wywołane przez drobnoustroje – bakterie i grzyby
- Diagnozuje choroby skóry i jej przydatków (paznokci) i współpracuje interdyscyplinarnie
- Rozróżnia surowce ze względu na ich działanie i właściwości.
- Dobiera preparaty lecznicze i planuje terapię.
- Rozróżnia i dobiera substancje czynne w preparatach o działaniu bakteriostatycznym i fungistatycznym
- Rozróżnia i dobiera substancje czynne o działaniu naprawczym i nawilżającym
- Stosuje taping podologiczny w praktyce podologa
- Stosuje urządzenia do diagnostyki oraz analizy statycznej i kinetycznej narządu ruchu kończyn dolnych.
- Ocenia funkcjonowanie terapeutyczne odciążenia podologicznego podczas użytkowania.
Szkolenie stacjonarne – trwa 50 godzin DYDAKTYCZNYCH
Szkolenie adresowane jest do: stylistek paznokci, pedicurzystek i początkujących podologów, osób chcących poprawić swoją wiedzę teoretyczną, osób chcących poprawić swój warsztat pracy – nauka pracy dłutem i skalpelem, osoby potrzebującej więcej pewności siebie przy zabiegach.
Uczestnik po zakończeniu usługi przygotowany będzie do: samodzielnego opracowania aparatu paznokciowego, usuwania hiperkeratoz ze strony grzbietowej i podeszwowej (odciski, modzele, pękająca skóra), zastosowania odpowiedniego odciążenia pozabiegowego w gabinecie podologicznym a także rozpoznawania chorób paznokci wraz z pobraniem materiału do badania mykologicznego.
Usługa będzie realizowana w formie wykładu oraz praktycznych ćwiczeń na fantomach, modelkach. Uczestnicy pracują w parach przy stanowisku (fotel podologiczny, lampa, stolik pomocnik, akcesoria i kosmetyki do zabiegu). Liczba modelek będzie adekwatna do potrzeb programu szkolenia. Modelki zapewniane są przez organizatora usługi. Organizator zapewnia niezbędne materiały dydaktyczne tzn. środki jednorazowego użytku, ochrony, narzędzia etc.
PROGRAM SZKOLENIA:
PODOLOGIA I STOPNIA – POZIOM ROZSZERZONY – SZKOLENIE
DZIEŃ I
Część teoretyczna
- BHP i ergonomia pracy w gabinecie podologicznym.
- Stanowisko pracy, jego wyposażenie i przygotowanie do zabiegu, specjalistyczne narzędzia, akcesoria i preparaty do zabiegu (sterylizacja i dezynfekcja narzędzi, praca skalpelem i dłutem podologicznym, technika montowania ostrza, bezpieczny kąt pracy skalpelem, prowadzenie skalpela w zależności od rodzaju zrogowaceń na skórze stóp, praca frezarką, prawidłowe dopasowanie odciążeń pozabiegowych, rodzaje i zastosowanie narzędzi obrotowych).
- Budowa anatomiczna i funkcje skóry oraz aparatu paznokciowego.
- Prawidłowe skracanie i opracowanie płytki paznokciowej (zdrowe paznokcie, onycholiza, paznokcie dystroficzne) – algorytm postępowania.
- Prawidłowe usuwanie zrogowaciałego naskórka za pomocą frezarki podologicznej (wały paznokciowe) – algorytm postępowania.
- Wywiad podologiczny i dokumentacja zabiegowa – omówienie karty zabiegowej.
- Omówienie zestawu narzędzi potrzebnych do przeprowadzenia zabiegu podologicznego.
- Zaopatrzenie aparatu paznokciowego po zabiegu.
- Wykorzystanie odpowiednich kosmetyków przy wykonywanym zabiegu – wykaz preparatów farmakologicznych.
- Edukacja pacjenta – profilaktyka oraz sposoby pielęgnacji po zabiegu w warunkah domowych.
Część praktyczna I
- Uczestnicy uczą się trzymania narzędzi i wykonywania zabiegów na pomocach dydaktycznych.
Pokaz trenera
- Zabieg pokazowy wykonywany na modelce przez szkoleniowca w zakresie poszczególnych zdiagnozowanych schorzeń w ramach tematyki objętej programem szkolenia.
Część praktyczna II
- Zabiegi wykonywane przez uczestnika szklenia na modelkach. Dwóch uczestników pracuje na jednej modelce – 2 tury modelek.
DZIEŃ II
Część teoretyczna
- Budowa anatomiczna i funkcje skóry oraz aparatu paznokciowego.
- Mechanizm powstawania hiperkeratoz.
- Rodzaje hiperkeratoz.
- Prawidłowe opracowanie zrogowaciałego naskórka (modzele, zrogowacenia, pękające pięty, rozpadliny, skóra sucha) – algorytm postępowania.
- Prawidłowe usuwanie zrogowaciałego naskórka za pomocą frezarki podologicznej (wały paznokciowe, podeszwa stopy oraz paliczki) – algorytm postępowania.
- Wywiad podologiczny i dokumentacja zabiegowa – omówienie karty zabiegowej.
- Omówienie zestawu narzędzi potrzebnych do przeprowadzenia zabiegu podologicznego.
- Zaopatrzenie skóry po zabiegu – odciążenia w gabinecie podologicznym.
- Wykorzystanie odpowiednich kosmetyków przy wykonywanym zabiegu – wykaz preparatów farmakologicznych.
- Edukacja pacjenta – profilaktyka oraz sposoby pielęgnacji po zabiegu w warunkah domowych.
Część praktyczna I
- Uczestnicy uczą się trzymania narzędzi i wykonywania zabiegów na pomocach dydaktycznych.
Pokaz trenera
- Zabieg pokazowy wykonywany na modelce przez szkoleniowca w zakresie poszczególnych zdiagnozowanych schorzeń w ramach tematyki objętej programem szkolenia.
Część praktyczna II
- Zabiegi wykonywane przez uczestnika szklenia na modelkach. Dwóch uczestników pracuje na jednej modelce – 2 tury modelek.
DZIEŃ III
Część teoretyczna
- BHP i ergonomia pracy w gabinecie podologicznym.
- Stanowisko pracy, jego wyposażenie i przygotowanie do zabiegu, specjalistyczne narzędzia, akcesoria i preparaty do zabiegu (sterylizacja i dezynfekcja narzędzi, praca skalpelem i dłutem podologicznym, technika montowania ostrza, bezpieczny kąt pracy skalpelem, prowadzenie skalpela w zależności od rodzaju zrogowaceń na skórze stóp, praca frezarką, prawidłowe dopasowanie odciążeń pozabiegowych, rodzaje i zastosowanie narzędzi obrotowych).
- Budowa anatomiczna i funkcje skóry.
- Mechanizm powstawania hiperkeratoz – odcisków – pod wpływem czynników mechanicznych.
- Czynniki związane z występowaniem nawrotów odcisków.
- Rodzaje odcisków.
- Prawidłowe opracowanie zrogowaciałego naskórka (odcisków) – algorytm postępowania.
- Wywiad podologiczny i dokumentacja zabiegowa – omówienie karty zabiegowej.
- Omówienie zestawu narzędzi potrzebnych do przeprowadzenia zabiegu podologicznego.
- Zaopatrzenie skóry po zabiegu.
- Zastosowanie materiałów odciążających w praktyce podologicznej.
- Wykorzystanie odpowiednich kosmetyków przy wykonywanym zabiegu – wykaz preparatów farmakologicznych.
- Edukacja pacjenta – profilaktyka oraz sposoby pielęgnacji po zabiegu w warunkah domowych.
Część praktyczna I
- Uczestnicy uczą się trzymania narzędzi i wykonywania zabiegów na pomocach dydaktycznych.
Pokaz trenera
- Zabieg pokazowy wykonywany na modelce przez szkoleniowca w zakresie poszczególnych zdiagnozowanych schorzeń w ramach tematyki objętej programem szkolenia.
Część praktyczna II
- Zabiegi wykonywane przez uczestnika szklenia na modelkach. Dwóch uczestników pracuje na jednej modelce – 2 tury modelek.
DZIEŃ IV
Część praktyczna I
- Zabiegi wykonywane przez uczestnika szkolenia na modelkach. Dwóch uczestników pracuje na jednej modelce – 2 tury modelek.
Część praktyczna II
- Zabiegi wykonywane przez uczestnika szklenia na modelkach. Dwóch uczestników pracuje na jednej modelce – 2 tury modelek.
DZIEŃ V
Część teoretyczna
- Stanowisko pracy, jego wyposażenie i przygotowanie do zabiegu.
- Zmiany chorobowe wywołane przez drobnoustroje – grzyby i bakterie.
- Omówienie objawów chorobowych w obrębie skóry i aparatu paznokciowego
- Różnicowanie chorob paznokcia wywołanych przez czynniki środowiskowe, zawodowe, kosmetyczne oraz autodestruktywne zachowanie.
- Przeprowadzenie wywiadu podmiotowego i przedmiotowego z pacjentem.
- Zasady pobierania materiału mykologicznego i bakteriologicznego.
- Procedury zabiegowe prawidłowego wykonania specjalistycznego zabiegu.
- Wskazania i przeciwwskazania do pobrania materiału do badania mykologicznego i bakteriologicznego oraz terapii.
- Omówienie zestawu narzędzi potrzebnych do przeprowadzenia zabiegu opracowania skóry/paznokcia zmienionego chorobowo oraz pobrania materiału do badania bakteriologicznego lub mykologicznego.
- Wykorzystanie odpowiednich kosmetyków przy wykonywanym zabiegu – wykaz preparatów farmakologicznych.
- Edukacja pacjenta – profilaktyka oraz sposoby pielęgnacji po zabiegu w warunkah domowych.
Pokaz trenera
- Zabieg pokazowy wykonywany na modelce przez szkoleniowca w zakresie poszczególnych zdiagnozowanych szkoleń w ramach tematyki objętej programem szkolenia.
Część praktyczna
- Zabiegi wykonywane przez uczestnika szklenia na modelkach.
- Zakończenie szkolenia i omówienie wyników prac.
11.800 zł netto od osoby (grupy do 4 osób)
Najbliższe terminy 08-12..03.2024
HIPERKERATOZY W GABINECIE PODOLOGICZNYM - SZKOLENIE
Cel edukacyjny
Uczestnik po zakończeniu usługi przygotowany będzie do samodzielnego usuwania hiperkeratoz oraz zastosowania odpowiedniego odciążenia pozabiegowego w gabinecie podologicznym.
Efekty uczenia się
Charakteryzuje szczegółowo budowę i czynność kończyny dolnej.
Wyjaśnia związek pomiędzy układem; naczyniowym, nerwowym, mięśniowym, kostnym i stawowym w tworzeniu aparatu ruchowego kończyny dolnej wraz z biomechaniką.
Charakteryzuje podporową, lokomocyjną i amortyzacyjną funkcję stopy.
Charakteryzuje budowę i fizjologię skóry oraz jej przydatków.
Różnicuje środki do pielęgnacji kończyn dolnych ze szczególnym uwzględnieniem stóp, ze względu na ich mechanizm działania, oraz zastosowanego składnika aktywnego w preparacie.
Organizuje stanowisko pracy zgodnie z wymaganiami ergonomii, przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska do wykonania zabiegów podologicznych.
Przeprowadza badania podmiotowe oraz ocenia stan funkcjonowania aparatu ruchu stóp klasyfikując objawy patologiczne.
Dokonuje klasyfikacji zmian dermatologicznych: (spowodowane przez procesy degeneracyjne, pourazowe schorzenia skóry i proces gojenia rany, zaburzenia rogowacenia, schorzenia przydatków skóry).
Różnicuje schorzenia tkanek miękkich stopy: modzele, zrogowacenia, pękające pięty, rozpadliny, skóra sucha.
Określa korelację pomiędzy przyczyną i objawami schorzeń i deformacji paznokci/skóry.
Wyjaśnia wpływ schorzeń ogólnoustrojowych na zmiany patologiczne stopy.
Stosuje różne metody usuwania zrogowaciałego naskórka na stopach.
Usuwa odciski, modzele i rozpadliny uwzględniając stan zdrowia pacjenta i współistniejące choroby.
Stosuje profilaktykę wtórną schorzeń stóp i paznokci.
Przygotowuje odciążenia stóp w zależności od rodzaju dysfunkcji, wieku pacjenta oraz od zastosowanego materiału i półfabrykatów.
Przygotuje pacjenta z dysfunkcją stóp do samodzielnej pielęgnacji stóp w warunkach domowych.
Współpracuje w ramach zespołu interdyscyplinarnego z lekarzami o różnych specjalnościach: lekarz POZ, dermatolog, reumatolog, ortopeda, flebolog, chirurg, diabetolog, oraz innymi specjalistami: technik zaopatrzenia ortopedycznego, farmaceuta, fizjoterapeuta, pielęgniarka, szewc-ortoped.
Prawidłowo stosuje wskazania i przeciwwskazania do wykonania usługi podologicznej objętej tematyką szkolenia.
Posługuje się specjalistycznym sprzętem niezbędnym do osiągnięcia efektu pielęgnacyjnego takim jak: frezarki podologiczne, frezy, itp.
Prawidłowo przygotowuje pacjenta do terapii.
Właściwie dobiera metody terapii.
Stosuje algorytm postępowania podczas terapii.
Planuje i prowadzi edukacje z zakresu profilaktyki dysfunkcji stóp i postępowania pielęgnacyjnego w warunkach domowych.
Prawidłowo dokumentuje wykonanie zabiegu.
- Buduje prawidłowe relacje z pacjentem i rozpoznaje ich potrzeby.
Kryteria weryfikacji efektów kształcenia
- Dobiera właściwe narzędzia w zależności od techniki i wskazań do wykonania zabiegu podologicznego.
- Określa etiologię, objawy kliniczne oraz mechanizm powstawania zmian.
- Rozróżnia cechy charakterystyczne dla zmian hiperkeratotycznych – modzele, zrogowacenia, pękające pięty, rozpadliny, skóra sucha.
- Diagnozuje patologię stóp i współpracuje interdyscyplinarnie.
- Opracowuje skóre z użyciem frezarki podologicznej i narzędzi rotacyjnych (frezów podologicznych), uwzględniając wskazania i przeciwwskazania wynikające z rodzaju skóry.
- Rozróżnia surowce ze względu na ich działanie i właściwości.
- Dobiera preparaty lecznicze i planuje terapię.
- Stosuje urządzenia do diagnostyki oraz analizy statycznej i kinetycznej narządu ruchu kończyn dolnych.
- Ocenia funkcjonowanie terapeutyczne odciążenia podologicznego podczas użytkowania.
Sposób weryfikacji efektów uczenia się
Wiedza i umiejętność kursanta sprawdzane są na bieżąco przez trenera w trakcie realizacji programu szkolenia na odpowiednio dobranych tematycznie do zajęć modelach.
Szkolenie stacjonarne – trwa 10 godzin DYDAKTYCZNYCH
Szkolenie adresowane jest do: stylistek paznokci, pedicurzystek i początkujących podologów, osób chcących poprawić swoją wiedzę teoretyczną, osób chcących poprawić swój warsztat pracy – nauka pracy dłutem i skalpelem, osoby potrzebującej więcej pewności siebie przy zabiegach. Wszyscy uczestnicy powinni sprawnie posługiwać się frezarką podologiczną.
Uczestnik po zakończeniu usługi przygotowany będzie do: samodzielnego usuwania hiperkeratoz oraz zastosowania odpowiedniego odciążenia pozabiegowego w gabinecie podologicznym.
Usługa będzie realizowana w formie wykładu oraz praktycznych ćwiczeń na fantomach, modelkach. Uczestnicy pracują w parach przy stanowisku (fotel podologiczny, lampa, stolik pomocnik, akcesoria i kosmetyki do zabiegu). Liczba modelek będzie adekwatna do potrzeb programu szkolenia. Modelki zapewniane są przez organizatora usługi. Organizator zapewnia niezbędne materiały dydaktyczne tzn. środki jednorazowego użytku, ochrony, narzędzia etc.
PROGRAM SZKOLENIA:
HIPERKERATOZY W GABINECIE PODOLOGICZNYM – SZKOLENIE
Część teoretyczna
- BHP i ergonomia pracy w gabinecie podologicznym.
- Stanowisko pracy, jego wyposażenie i przygotowanie do zabiegu, specjalistyczne narzędzia, akcesoria i preparaty do zabiegu (sterylizacja i dezynfekcja narzędzi, praca skalpelem i dłutem podologicznym, technika montowania ostrza, bezpieczny kąt pracy skalpelem, prowadzenie skalpela w zależności od rodzaju zrogowaceń na skórze stóp, praca frezarką, prawidłowe dopasowanie odciążeń pozabiegowych, rodzaje i zastosowanie narzędzi obrotowych).
- Budowa anatomiczna i funkcje skóry.
- Mechanizm powstawania hiperkeratoz.
- Rodzaje hiperkeratoz.
- Prawidłowe opracowanie zrogowaciałego naskórka (modzele, zrogowacenia, pękające pięty, rozpadliny, skóra sucha) – algorytm postępowania.
- Prawidłowe usuwanie zrogowaciałego naskórka za pomocą frezarki podologicznej (wały paznokciowe, podeszwa stopy oraz paliczki) – algorytm postępowania.
- Wywiad podologiczny i dokumentacja zabiegowa – omówienie karty zabiegowej.
- Omówienie zestawu narzędzi potrzebnych do przeprowadzenia zabiegu podologicznego.
- Zaopatrzenie skóry po zabiegu.
- Wykorzystanie odpowiednich kosmetyków przy wykonywanym zabiegu – wykaz preparatów farmakologicznych.
- Edukacja pacjenta – profilaktyka oraz sposoby pielęgnacji po zabiegu w warunkah domowych.
Część praktyczna I
- Uczestnicy uczą się trzymania narzędzi i wykonywania zabiegów na pomocach dydaktycznych.
Pokaz trenera
- Zabieg pokazowy wykonywany na modelce przez szkoleniowca w zakresie poszczególnych zdiagnozowanych schorzeń w ramach tematyki objętej programem szkolenia.
Część praktyczna II (13:15-17:00)
- Zabiegi wykonywane przez uczestnika szklenia na modelkach. Dwóch uczestników pracuje na jednej modelce – 2 tury modelek.
- Zakończenie szkolenia i omówienie wyników prac (16:30-17:00).
Warunki organizacyjno – logistyczne
Długość szkolenia – 10 godzin DYDAKTYCZNYCH
- 1 godzna dydaktyczna = 45 min
- organizator zapewnia fantomy i modelki
- uczestnicy szkolenia pracują na sobie
- wykład i działania praktyczne w higienicznych i bezpiecznych warunkach pracy
Prosimy o zabranie na szkolenie odzieży zamiennej (fartuszków – bluza oraz spodnie) i obuwia zamiennego. Prosimy również aby w trakcie części praktycznej włosy były upięte.
2.700zł od osoby (grupy do 4 osób)
Najbliższy terminy: 17.02.2024
SKOJARZONA TERAPIA BRODAWEK WIRUSOWYCH W GABINECIE PODOLOGICZNYM - SZKOLENIE
Cel edukacyjny
Uczestnik po zakończeniu usługi przygotowany będzie do samodzielnej pracy z brodawkami wirusowymi począwszy od różnicowania do przeprowadzenia skutecznej terapii brodawek wirusowych.
Efekty uczenia się
- Charakteryzuje budowę i fizjologię skóry oraz jej przydatków.
- Rozpoznaje zmiany patologiczne w obrębie kończyn dolnych oraz ich przyczyny w zakresie tematu objętego tematyką szkolenia.
- Dobiera procedury terapeutyczne odpowiednie dla określonego schorzenia objętego tematyką szkolenia
- Różnicuje środki do pielęgnacji kończyn dolnych ze szczególnym uwzględnieniem stóp, ze względu na ich mechanizm działania, oraz zastosowanego składnika aktywnego w preparacie.
- Organizuje stanowisko pracy zgodnie z wymaganiami ergonomii, przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska do wykonania zabiegów podologicznych.
- Przeprowadza badania podmiotowe oraz ocenia stan funkcjonowania aparatu ruchu stóp klasyfikując objawy patologiczne.
- Różnicuje schorzenia skóry i aparatu paznokciowego o charakterze wirusowym.
- Określa metody diagnostyki stosowanej w schorzeniach dermatologicznych stóp (wirus HPV).
- Charakteryzuje przebieg kliniczny i leczenie dermatologicznych schorzeń – brodawek wirusowych skóry stóp i paznokci.
- Określa korelację pomiędzy przyczyną i objawami wirusa HPV.
- Wyjaśnia wpływ schorzeń ogólnoustrojowych na zmiany patologiczne wywołane wirusem HPV.
- Stosuje różne metody usuwania brodawek wirusowych na stopach.
- Współpracuje z lekarzem w leczeniu brodawek wirusowych stóp, przygotowuje skórę z brodawkami do leczenia dermatologicznego.
- Usuwa brodawki wirusowe uwzględniając stan zdrowia pacjenta i współistniejące choroby.
- Przygotowuje odciążenia stóp w zależności od rodzaju dysfunkcji, wieku pacjenta oraz od zastosowanego materiału i półfabrykatów.
- Przygotuje pacjenta z dysfunkcją stóp do samodzielnej pielęgnacji stóp w warunkach domowych.
- Współpracuje w ramach zespołu interdyscyplinarnego z lekarzami o różnych specjalnościach: lekarz POZ, dermatolog, reumatolog, ortopeda, flebolog, chirurg, diabetolog, oraz innymi specjalistami: technik zaopatrzenia ortopedycznego, farmaceuta, fizjoterapeuta, pielęgniarka, szewc-ortopeda.
- Prawidłowo stosuje wskazania i przeciwwskazania do wykonania usługi podologicznej objętej tematyką szkolenia.
- Posługuje się specjalistycznym sprzętem niezbędnym do osiągnięcia efektu terapeutycznego.
- Prawidłowo przygotowuje pacjenta do terapii.
- Właściwie dobiera metody terapii.
- Stosuje algorytm postępowania podczas terapii brodawek wirusowych.
- Planuje i prowadzi edukacje z zakresu profilaktyki dysfunkcji stóp i postępowania pielęgnacyjnego w warunkach domowych
- Prawidłowo dokumentuje wykonanie zabiegu.
- Buduje prawidłowe relacje z pacjentem i rozpoznaje ich potrzeby.
Kryteria weryfikacji efektów kształcenia
- Dobiera właściwe narzędzia w zależności od techniki i wskazań do wykonania zabiegu eliminacji brodawek wirusowych.
- Określa etiologię, objawy kliniczne oraz mechanizm powstawania brodawek wirusowych z uwzględnieniem ich wpływu na stopy.
- Rozróżnia cechy charakterystyczne dla zmian wirusowych – brodawki wirusowe.
- Diagnozuje patologię stóp i współpracuje interdyscyplinarnie.
- Opracowuje skóre z użyciem frezarki podologicznej i narzędzi rotacyjnych (frezów podologicznych), skalpela, uwzględniając wskazania i przeciwwskazania wynikające z rodzaju skóry.
- Rozróżnia surowce ze względu na ich działanie i właściwości.
- Dobiera preparaty lecznicze i planuje terapię.
- Stosuje urządzenia do diagnostyki oraz analizy statycznej i kinetycznej narządu ruchu kończyn dolnych.
- Ocenia funkcjonowanie terapeutyczne odciążenia podologicznego podczas użytkowania.
- Współuczestniczy w procesie leczenia dermatologicznego brodawek wirusowych stóp.
Szkolenie stacjonarne – trwa 10 godzin DYDAKTYCZNYCH
Szkolenie adresowane jest do: początkujących podologów, osób chcących poprawić swoją wiedzę teoretyczną, osób chcących poprawić swój warsztat pracy, osoby potrzebującej więcej pewności siebie przy zabiegach, osób mających doświadczenie w pracy lub po kursach podologicznych. Wszyscy uczestnicy powinni sprawnie posługiwać się frezarką podologiczną i skalpelem.
Uczestnik po zakończeniu usługi przygotowany będzie do: samodzielnej pracy z brodawkami wirusowymi począwszy od różnicowania do przeprowadzenia skutecznej terapii brodawek wirusowych.
Usługa będzie realizowana w formie wykładu oraz praktycznych ćwiczeń na fantomach, modelkach. Uczestnicy pracują w parach przy stanowisku (fotel podologiczny, lampa, stolik pomocnik, akcesoria i kosmetyki do zabiegu). Liczba modelek będzie adekwatna do potrzeb programu szkolenia. Modelki zapewniane są przez organizatora usługi. Organizator zapewnia niezbędne materiały dydaktyczne tzn. środki jednorazowego użytku, ochrony, narzędzia etc.
PROGRAM SZKOLENIA:
SKOJARZONA TERAPIA BRODAWEK WIRUSOWYCH W GABINECIE PODOLOGICZNYM – SZKOLENIE
Część teoretyczna
- BHP i ergonomia pracy w gabinecie podologicznym.
- Stanowisko pracy, jego wyposażenie i przygotowanie do zabiegu, specjalistyczne narzędzia, akcesoria i preparaty do zabiegu (sterylizacja i dezynfekcja narzędzi, praca skalpelem i dłutem podologicznym, technika montowania ostrza, bezpieczny kąt pracy skalpelem, prowadzenie skalpela w zależności od rodzaju zrogowaceń na skórze stóp, praca frezarką, prawidłowe dopasowanie odciążeń pozabiegowych, rodzaje i zastosowanie narzędzi obrotowych).
- Epidemiologia wirusa HPV.
- Mechanizm powstawania brodawek wirusowych.
- Rodzaje brodawek wirusowych.
- Różnicowanie brodawek wirusowych z innymi zmianami o podobnych objawach klinicznych.
- Prawidłowe opracowanie brodawek wirusowych – algorytm postępowania.
- Wywiad podologiczny i dokumentacja zabiegowa – omówienie karty zabiegowej.
- Omówienie zestawu narzędzi potrzebnych do przeprowadzenia specjalistycznego zabiegu podologicznego.
- Zaopatrzenie skóry po zabiegu.
- Wykorzystanie odpowiednich kosmetyków przy wykonywanym zabiegu – wykaz preparatów farmakologicznych.
- Przegląd dostępnych metod i omówienie zastosowań różnych terapii w walce z objawami wirusa HPV.
- Edukacja pacjenta – profilaktyka oraz sposoby pielęgnacji po zabiegu w warunkah domowych.
Pokaz trenera
- Zabieg pokazowy wykonywany na modelce przez szkoleniowca w zakresie poszczególnych zdiagnozowanych schorzeń w ramach tematyki objętej programem szkolenia.
Część praktyczna
- Zabiegi wykonywane przez uczestnika szkolenia na modelkach.
- Zakończenie szkolenia i omówienie wyników prac.
Warunki organizacyjno – logistyczne
Długość szkolenia – 10 godzin DYDAKTYCZNYCH
- 1 godzna dydaktyczna = 45 min
- organizator zapewnia fantomy i modelki
- wykład i działania praktyczne w higienicznych i bezpiecznych warunkach pracy
Prosimy o zabranie na szkolenie odzieży zamiennej (fartuszków – bluza oraz spodnie) i obuwia zamiennego. Prosimy również aby w trakcie części praktycznej włosy były upięte.
2.700zł netto od osoby (grupy do 4 osób)
Najbliższy terminy:07.03.2024
PAZNOKCIE POURAZOWE I ZMIENIONE CHOROBOWO W PRAKTYCE PODOLOGICZNEJ - SZKOLENIE
Cel edukacyjny
Uczestnik po zakończeniu usługi przygotowany będzie do opracowania paznokci zmienionych chorobowo oraz pourazowych, a także będzie posiadać wiedzę jak postępować z patologicznym aparatem paznokciowym i jak programować terapię aby były skuteczne.Efekty uczenia się
- Organizuje stanowisko pracy zgodnie z wymaganiami ergonomii, przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska do wykonania zabiegów podologicznych.
- Charakteryzuje procesy patologiczne i objawy chorób.
- Prawidłowo dokonuje kwalifikacji pacjenta do terapii.
- Prawidłowo stosuje wskazania i przeciwwskazania do wykonania usługi podologicznej objętej tematyką szkolenia.
- Charakteryzuje narzędzia używane do danych jednostek chorobowych dotyczących aparatu paznokciowego.
- Charakteryzuje surowce kosmetyczne i składniki preparatów pielęgnacyjnych do stóp.
- Prawidłowo przygotowuje pacjenta do terapii.
- Właściwie dobiera metody terapii.
- Stosuje algorytm postępowania podczas terapii.
- Planuje i prowadzi edukacje z zakresu profilaktyki dysfunkcji stóp/aparatu paznokciowego i postępowania pielęgnacyjnego w warunkach domowych.
- Przeprowadza wywiad podmiotowy z pacjentem.
- Prawidłowo dokumentuje wykonanie zabiegu.
- Buduje prawidłowe relacje z pacjentem i rozpoznaje ich potrzeby.
Kryteria weryfikacji efektów kształcenia
- Dobiera właściwe narzędzia w zależności od techniki i wskazań do wykonania zabiegu podologicznego.
- Rozpoznaje choroby paznokcia wywołane przez czynniki środowiskowe, zawodowe, kosmetyczne oraz autodestruktywne zachowanie.
- Definiuje objawy chorobowe w obrębie paznokcia.
- Rozpoznaje zmiany paznokciowe wywołane przez drobnoustroje – bakterie i grzyby.
- Rozróżnia nabyte zmiany paznokci.
- Charakteryzuje najczęstsze zmiany aparatu paznokciowego.
- Diagnozuje choroby/defekty paznokci i współpracuje interdyscyplinarnie.
- Opracowuje paznokcie z użyciem frezarki podologicznej i narzędzi rotacyjnych (frezów podologicznych), uwzględniając wskazania i przeciwwskazania wynikające z rodzaju paznokci.
- Rozróżnia surowce ze względu na ich działanie i właściwości.
- Opracowuje paznokcie zmienione chorobowo (grzybica, pałeczka ropy błękitnej) – algorytm postępowania.
- Pracuje z paznokciami pourazowymi (onycholiza, krwiak) – algorytm postępowania.
- Dobiera preparaty lecznicze i planuje terapię.
- Zakłada opatrunek na aparat paznokciowy po zabiegu i wskazuje zalecenia pozabiegowe – profilaktyka.
- Stosuje taping podologiczny w praktyce podologa.
- Rozróżnia i dobiera substancje czynne w preparatach o działaniu bakteriostatycznym i fungistatycznym.
- Rozróżnia i dobiera substancje czynne o działaniu naprawczym i nawilżającym.
Sposób weryfikacji efektów uczenia się
Wiedza i umiejętność kursanta sprawdzane są na bieżąco przez trenera w trakcie realizacji programu szkolenia na odpowiednio dobranych tematycznie do zajęć modelach.
Szkolenie stacjonarne – trwa 10 godzin DYDAKTYCZNYCH
Szkolenie adresowane jest do: stylistek paznokci, pedicurzystek i początkujących podologów, osób chcących poprawić swoją wiedzę teoretyczną, osób chcących poprawić swój warsztat pracy, osoby potrzebującej więcej pewności siebie przy zabiegach. Wszyscy uczestnicy powinni sprawnie posługiwać się frezarką podologiczną.
Uczestnik po zakończeniu usługi przygotowany będzie do: opracowania paznokci zmienionych chorobowo oraz pourazowych, a także posiadać będzie wiedzę jak postępować z patologicznym aparatem paznokciowym i jak programować terapię aby były skuteczne
Usługa będzie realizowana w formie wykładu oraz praktycznych ćwiczeń na fantomach, modelkach. Uczestnicy pracują w parach przy stanowisku (fotel podologiczny, lampa, stolik pomocnik, akcesoria i kosmetyki do zabiegu). Liczba modelek będzie adekwatna do potrzeb programu szkolenia. Modelki zapewniane są przez organizatora usługi. Organizator zapewnia niezbędne materiały dydaktyczne tzn. środki jednorazowego użytku, ochrony, narzędzia etc.
PROGRAM SZKOLENIA:
PAZNOKCIE POURAZOWE I ZMIENIONE CHOROBOWO W PRAKTYCE PODOLOGICZNEJ – SZKOLENIE
Część teoretyczna
- BHP i ergonomia pracy w gabinecie podologicznym.
- Stanowisko pracy, jego wyposażenie i przygotowanie do zabiegu.
- Zmiany chorobowe wywołane przez drobnoustroje – grzyby i bakterie.
- Omówienie objawów chorobowych w obrębie skóry i aparatu paznokciowego
- Różnicowanie chorob paznokcia wywołanych przez czynniki środowiskowe, zawodowe, kosmetyczne oraz autodestruktywne zachowanie.
- Przeprowadzenie wywiadu podmiotowego i przedmiotowego z pacjentem.
- Postepowanie z paznokciami zmienionymi chorobowo (grzybica, pałeczka ropy błękitnej) – algorytm postępowania.
- Postępowanie z paznokciami pourazowymi (onycholiza, krwiak podpaznokciowy) – algorytm postępowania.
- Wskazania i przeciwwskazania do wykonania specjalistycznej usługi oraz terapii.
- Omówienie zestawu narzędzi potrzebnych do przeprowadzenia zabiegu opracowania skóry/paznokcia zmienionego chorobowo/pourazowego.
- Wykorzystanie odpowiednich kosmetyków przy wykonywanym zabiegu – wykaz preparatów farmakologicznych.
- Edukacja pacjenta – profilaktyka oraz sposoby pielęgnacji po zabiegu w warunkah domowych.
Pokaz trenera
- Zabieg pokazowy wykonywany na modelce przez szkoleniowca w zakresie poszczególnych zdiagnozowanych szkoleń w ramach tematyki objętej programem szkolenia.
Część praktyczna
- Zabiegi wykonywane przez uczestnika szklenia na modelkach.
- Zakończenie szkolenia i omówienie wyników prac.
Warunki organizacyjno – logistyczne
Długość szkolenia – 10godzin
- 1 godzna dydaktyczna = 45 min
- organizator zapewnia fantomy i modelki
- wykład i działania praktyczne w higienicznych i bezpiecznych warunkach pracy
Prosimy o zabranie na szkolenie odzieży zamiennej (fartuszków – bluza oraz spodnie) i obuwia zamiennego. Prosimy również aby w trakcie części praktycznej włosy były upięte.
2.700zł netto od osoby (grupy do 4 osób)
Najbliższy terminy:
11.02.2024
ORTONYKSJA W GABINECIE PODOLOGICZNYM - KLAMRA TYTANOWA - SZKOLENIE
Cel edukacyjny
Uczestnik po zakończeniu usługi przygotowany będzie do samodzielnej aplikacji klamry tytanowej, a także posiadać będzie wiedzę jak postępować z patologicznym aparatem paznokciowym i jak programować terapię aby były skuteczne.
Efekty uczenia się
- Organizuje stanowisko pracy zgodnie z wymaganiami ergonomii, przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska do wykonania zabiegów podologicznych.
- Charakteryzuje budowę i fizjologię skóry oraz jej przydatków, ze szczególnym uwzględnieniem paznokci.
- Przeprowadza badania podmiotowe oraz ocenia stan funkcjonowania aparatu ruchu stóp klasyfikując objawy patologiczne.
- Określa korelację pomiędzy przyczyną i objawami schorzeń i deformacji paznokci.
- Charakteryzuje narzędzia używane do danych jednostek chorobowych dotyczących aparatu paznokciowego.
- Prawidłowo skraca i opracowuje zdrowe i zmienione patologiczne paznokcie stóp, wykorzystując specjalistyczne narzędzia.
- Koryguje paznokcie za pomocą klamer ortonyksyjnych.
- Stosuje klamry ortonyksyjne w terapii paznokci wrastających z uwzględnieniem wskazań i przeciwwskazań do wykonania zabiegu.
- Prawidłowo dokonuje kwalifikacji pacjenta do terapii.
- Prawidłowo przygotowuje pacjenta do terapii.
- Właściwie dobiera metody terapii.
- Stosuje algorytm postępowania podczas terapii.
- Różnicuje środki do pielęgnacji stóp ze szczególnym uwzględnianiem aparatu paznokciowego, ze względu na ich mechanizm działania, oraz zastosowanego składnika aktywnego w preparacie.
- Charakteryzuje surowce kosmetyczne i składniki preparatów pielęgnacyjnych do stóp.
- Planuje i prowadzi edukacje z zakresu profilaktyki dysfunkcji stóp/aparatu paznokciowego i postępowania pielęgnacyjnego w warunkach domowych.
- Buduje prawidłowe relacje z pacjentami i rozpoznaje ich potrzeby.
- Współpracuje w ramach zespołu interdyscyplinarnego z lekarzami o różnych specjalnościach: lekarz POZ, dermatolog, reumatolog, ortopeda, flebolog, chirurg, diabetolog, oraz innymi specjalistami: technik zaopatrzenia ortopedycznego, farmaceuta, fizjoterapeuta, pielęgniarka, szewc-ortopeda.
Kryteria weryfikacji efektów kształcenia
- Dobiera właściwe narzędzia w zależności od techniki i wskazań do wykonania zabiegu podologicznego.
- Opisuje budowę, położenie i funkcje kośćca, mięśni kończyn dolnych, skóry i paznokci stóp.
- Definiuje objawy chorobowe w obrębie paznokcia.
- Charakteryzuje najczęstsze zmiany aparatu paznokciowego.
- Opracowuje paznokcie z użyciem frezarki podologicznej i narzędzi rotacyjnych (frezów podologicznych), uwzględniając wskazania i przeciwwskazania wynikające z rodzaju paznokci.
- Rozróżnia i dobiera narzędzia, materiały i przybory stosowane w zabiegach podologicznych (tamponada wałów paznokciowych, opracowanie paznokci wrastających, mocowanie klamry ortonyksyjnej), uwzględniając wskazania i przeciwskazania do zabiegu.
- Stosuje taping podologiczny w praktyce podologa.
- Rozróżnia i dobiera substancje czynne o działaniu naprawczym i nawilżającym.
Sposób weryfikacji efektów uczenia się
Wiedza i umiejętność kursanta sprawdzane są na bieżąco przez trenera w trakcie realizacji programu szkolenia na odpowiednio dobranych tematycznie do zajęć modelach.
Szkolenie stacjonarne – trwa 10 godzin DYDAKTYCZNYCH
Szkolenie adresowane jest do: pedicurzystek i początkujących podologów, osób chcących poprawić swoją wiedzę teoretyczną, osób chcących poprawić swój warsztat pracy, osoby potrzebującej więcej pewności siebie przy zabiegach. Wszyscy uczestnicy powinni sprawnie posługiwać się frezarką podologiczną.
Uczestnik po zakończeniu usługi przygotowany będzie do: samodzielnej aplikacji klamry tytanowej, a także posiadać będzie wiedzę jak postępować z patologicznym aparatem paznokciowym i jak programować terapię aby były skuteczne.
Usługa będzie realizowana w formie wykładu oraz praktycznych ćwiczeń na fantomach, modelkach. Uczestnicy pracują w parach przy stanowisku (fotel podologiczny, lampa, stolik pomocnik, akcesoria i kosmetyki do zabiegu). Liczba modelek będzie adekwatna do potrzeb programu szkolenia. Modelki zapewniane są przez organizatora usługi. Organizator zapewnia niezbędne materiały dydaktyczne tzn. środki jednorazowego użytku, ochrony, narzędzia etc.
PROGRAM SZKOLENIA:
ORTONYKSJA W GABINECIE PODOLOGICZNYM – KLAMRA TYTANOWA – SZKOLENIE
Część teoretyczna
- BHP i ergonomia pracy w gabinecie podologicznym.
- Stanowisko pracy, jego wyposażenie i przygotowanie do zabiegu.
- Definicja wrastających i wkręcających się paznokci.
- Przedstawienie problemu płytki paznokciowej oraz budowy aparatu paznokciowego.
- Podologiczne postępowanie w profilaktyce i terapii wrastających oraz wkręcających się paznokci za pomocą czasowego imlantu tytanowego.
- Metodyka aplikacji klamry tytanowej: przygotowanie pacjenta do zabiegu oraz algorytm postępowania podczas aplikacji klamry tytanowej.
- Postępowanie podologiczne i opieka nad pacjentem w trakcie okresu implantacji tytanu.
- Wskazania i przeciwwskazania do wykonania specjalistycznej usługi oraz terapii.
- Omówienie zestawu narzędzi potrzebnych do przeprowadzenia zabiegu.
- Edukacja pacjenta – profilaktyka oraz sposoby pielęgnacji po zabiegu w warunkah domowych.
Pokaz trenera
- Zabieg pokazowy wykonywany na modelce przez szkoleniowca w zakresie poszczególnych zdiagnozowanych schorzeń w ramach tematyki objętej programem szkolenia.
Część praktyczna
- Zabiegi wykonywane przez uczestnika szklenia na modelkach.
- Zakończenie szkolenia i omówienie wyników prac
Warunki organizacyjno – logistyczne
Długość szkolenia – 10 godzin DYDAKTYCZNYCH
- 1 godzna dydaktyczna = 45 min
- organizator zapewnia fantomy i modelki
- wykład i działania praktyczne w higienicznych i bezpiecznych warunkach pracy
Prosimy o zabranie na szkolenie odzieży zamiennej (fartuszków – bluza oraz spodnie) i obuwia zamiennego. Prosimy również aby w trakcie części praktycznej włosy były upięte.
Termin szkolenia:
Kursy masażu
Masaż jest niezwykle ważną częścią oferty każdego gabinetu kosmetologicznego. Jeśli chcesz poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w tej dziedzinie, serdecznie zapraszamy do zapoznania się z dostępną tematykę kursów.
Możesz sprawdzić opis szkolenia, program oraz zapisać się na kurs
Izabella Włodarska absolwentka Policealnej szkoły masaży. Od 9 lat holistycznie zajmuje się masażem oraz pielęgnacją ciała i twarzy. Specjalizuje się w masażach terapeutycznych, Spa&Wellnes, orientalnych, estetycznych twarzy.
Rrytuał Kobido - Kurs
Uczestnik po zakończeniu usługi przygotowany będzie do wykonywania masażu KOBIDO, powięziowego rozluźniania tkanek, będzie posiadał wiedze z zakresu podstawowej pielęgnacji twarzy w tym będzie potrafił dobrać i przeprowadzić oczyszczanie twarzy, peeling twarzy, masaż, nakładanie oraz dobór masek a także nabędzie umiejętności masażu dłoni oraz elementy akupresury ciała.
Efekty uczenia się:
-przeprowadza wywiad podmiotowy z klientem
-prawidłowo dokonuje kwalifikacji klienta do zabiegu
-pracuje z chustą zabiegową
-prawidłowo wykonuje masaż KOBIDO
-prawidłowo wykonuje powięziowe rozluźnienie tkanek twarzy, szyi i dekoltu
-prawidłowo dobiera pielęgnację z użyciem peelingu, serum oraz maski
-prawidłowo wykonuje akupresurę w odrębnych miejscach na ciele
Kryteria weryfikacji:
-omawia wskazania i przeciwskazania do zabiegu
-prawidłowo komponuje preparaty do aplikacji
-ocenia stan skóry pacjenta
-właściwie dobiera metody terapii
-buduje relacje długoterminowe z pacjentem
Masaż KOBIDO – część teoretyczna
- historia masażu KOBIDO
- funkcje masażu twarzy
- rodzaje ruchów w masażu
- wskazania i przeciwskazania do masażu twarzy
- anatomia twarzy
- skóra i jej funkcje
- rodzaje cer oraz ich problematyka
- cechy skóry starzejącej się, zmarszczki
- niezbędne przybory do masażu skóry
- wywiad
- metodyka zabiegu
- wskaznia i przeciwskazania
- wywiad z klientem i omówienie kart klienta
- omówinie produktów do masażu
masaż KOBIDO – część praktyczna
- przygotowanie stanowiska pracy
- przygotowanie klienta do masażu
- demakijaż twarzy, oczyszczanie oraz tonizacja
- masaż KOBIDO (aplikacja, relaksacja, drenaż limfatyczny, lifting, akupresura, wyciszenie)
- aplikacja kremu pozabiegowego
Dzień 2
Część teoretyczna – powięziowe rozluźnienie tkanek, pielęgnacja zabiegowa, masaż dłoni i rąk, akupresura
- wpływ masażu powięziowego na tkanki,
- rodzaje peelingów, serum oraz masek
- masaż dłoni i rąk w ujęciu przeciwstarzeniowym
- wpływ pobudzenia punktów akupresury na twarz
Część praktyczna Rytuał KOBIDO
- przygotowanie stanowiska pracy
- przygotowanie klienta do masażu
- demakijaż twarzy, oczyszczanie oraz tonizacja
- powięziowe rozluźnienie tkanek
- wybrany peeling twarzy i jego aplikacja
- akupresura ciała
- praca z chustą zabiegową
- masaż KOBIDO (aktywacja, relaksacja, drenaż limfatyczny, lifting, akupresura, wyciszenie)
- aplikacja wybranej maski zabiegowej
- masaż dłoni oraz rąk
- zmycie maski i aplikacja kremu pozabiegowego
- podsumowanie szkolenia
Cena uczestnictwa w szkoleniu grupowym: 4.500zł (grupy do 4 osób)
Terminy szkoleń:
09-10.03.2024
Terapeuta SPA & Wellness - Kurs masażu: gorącą czekoladą, gorącymi kamieniami, anti- aging twarzy
Szkolenie adresowane jest do: techników masażystów, fizjoterapeutów, kosmetologów, instruktorów odnowy biologicznej, osób zainteresowanych tematyką spa.
Uczestnik po zakończeniu usługi przygotowany będzie do: wykonywania masażów gorącą czekoladą, gorącymi kamieniami, rytuału anti-aging twarzy, a także posiadać będzie wiedzę jak prawidłowo przeprowadzić pielęgnację ciała z użyciem peelingu.
Usługa będzie realizowana w formie wykładu oraz praktycznych ćwiczeń na sobie nawzajem i modelkach. Uczestnicy pracują w parach przy stanowisku (łóżko do masażu, pomocnik, akcesoria i kosmetyki do zabiegu). Liczba modelek będzie adekwatna do potrzeb programu szkolenia. Modelki zapewniane są przez organizatora usługi. Organizator zapewnia niezbędne materiały dydaktyczne tzn środki jednorazowego użytku, ochrony, narzędzia etc.
Efekty uczenia się:
•Przeprowadza wywiad podmiotowy z klientem
•Prawidłowo dokonuje kwalifikacji klienta do zabiegu
•prawidłowo wykonuje masaże gorącą czekoladą, gorącymi kamieniami, anti-aging twarzy
•Stosuje algorytm postępowania podczas terapii
•Prawidłowo edukuje pacjenta z zakresu postępowania pielęgnacyjnego w warunkach domowych
•Buduje prawidłowe relacje z pacjentami i rozpoznaje ich potrzeby
Kryteria weryfikacji:
• Omawia wskazania i przeciwskazania do zabiegu
• Prawidłowo komponuje preparaty do aplikacji
• Ocenia stan skóry pacjenta
• Właściwie dobiera metody terapii
• Pracuje z chustą zabiegową
• Buduje relacje długoterminowe z pacjentem
Terapeuta SPA & Wellness – Kurs masażu: gorącą czekoladą, gorącymi kamieniami, anti- aging twarzy .
- Dzień 1
- Wprowadzenie do masażu i peelingu część teoretyczna
- omówienie rodzajów peelingów
- omówienie i dobór masek zabiegowych odpowiednio do cery klienta
- rodzaje preparatów wykorzystywanych w zabiegach pielęgnacji i masażach
- aromaterapia
- omówienie przebiegu zabiegu
- wskazania i przeciwskazania do zabiegu
- omówienie zasad BHP
- część praktyczna – wprowadzenie do pielęgnacji peeling ciała:
- przygotowanie stanowiska pracy
- wywiad z kleintem i omówienie jego preferencji zabiegowych
- przygotowanie klienta do zabiegu
- wprowadzenie klienta w stan wyciszenia
- wykonanie peelingu
- praca z chustą zabiegową
- aplikacja maski zabiegowej
- zakończenie zabiegu masażem i aplikacja odpowiedniego kremu zabiegowego
- masaż gorącą czekoladą – część teoretyczna
- zarys historyczny masażu czekoladą
- właściwości terapeutyczne czekolady
- wskazania do masażu czekoladą
- przeciwskazania do masażu czekoladą
- masaż gorącą czekoladą – część praktyczna
- przygotowanie stanowiska pracy
- przygotowanie klienta do masażu
- wykonanie masażu relaksacyjengo z użyciem czekolady
- Wprowadzenie do masażu i peelingu część teoretyczna
- Dzień 2
- masaż gorącymi kamieniami – część teoretyczna
- historia masażu gorącymi kamieniami
- rodzaje kamieni wykorzystywanych w terapii
- metodyka zabiegu
- wskazania i przeciwskazania
- masaż gorącymi kamieniami – część praktyczna
- przygotowanie stanowiska pracy
- przygotowanie klienta do masażu
- wykonanie masażu z użyciem kamieni
- masaż gorącymi kamieniami – część teoretyczna
- Dzień 3
- masaż antiaging twarzy- część teoretyczna
- historia masażu anti-aging twarzy
- funkcje masażu twarzy
- rodzaje ruchów w masażu
- wskazania i przeciwskazania do masażu twarzy
- anatomia twarzy
- skóra i jej funkcje
- rodzaje cer oraz ich problematyka
- cechy skóry starzejącej się, zmarszczki
- metody zapobiegania starzarzeniu skóry
- niezbędne przybory do masażu skóry
- wywiad
- rodzaje kamieni wykorzystywanych w terapii
- metodyka zabiegu
- wskazania i przeciwskazania
- wywiad z klientem i omówienie karty klienta
- omówienie produktów do masażu
- masaż antiaging twarzy- część praktyczna
- przygotowanie stanowiska pracy
- przygotowanie klienta do masażu
- demakijaż twarzy, oczyszczenie i tonizacja
- praca z chustą zabiegową
- masaż twarzy
- aplikacja kremu pozabiegowego
- Podsumowanie szkolenia
- masaż antiaging twarzy- część teoretyczna
- Dzień 1
Cena kursu: 4.500zł netto / osobę
(grupy do 4 osób)
Terminy: 23-25.02.2024
Kursy i Szkolenia kosmetyczne/kosmetologiczne
Absolwentka Krakowskiej Wyższej Szkoły Promocji Zdrowia oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Od 2016 roku aktywnie pracuje zawodowo jako kosmetolog. Swoje doświadczenie z zakresu kosmetyki brwi i rzęs zdobywała uczestnicząc w licznych szkoleniach, warsztatach ale przede wszystkich na stałej pracy z klientami. Prowadzi planowanie i doradztwo w zakresie szeroko rozumianej pielęgnacji twarzy, owłosionej skóry głowy, brwi i rzęs. Przekazywanie wiedzy oraz swojego doświadczenia to jej cel.
GEOMETRIA I HENNA PUDROWA - SZKOLENIE
Cel edukacyjny
Kursant po zakończeniu szkolenia będzie przygotowany do samodzielnej pracy z klientem począwszy od właściwej kwalifikacji klienta do wykonania zabiegu henny pudrowej, a także będzie posiadać wiedzę jak poprawnie wykonać rysunek architektury brwi.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
– Prawidłowo kwalifikuje klienta do zabiegu henny pudrowej na podstawie wywiadu i swoich obserwacji – Omawia anatomię i fizjologię włosa, – Właściwie weryfikuje wskazania i przeciwwskazania do zabiegu, – Odpowiednio dobiera technikę, – Prawidłowo edukuję klienta w zakresie pielęgnacji, – Buduje prawidłowe relacje z klientami. | – Prawidłowo rozpoznaje typ urody klientki, – Rozpoznaje potrzeby i oczekiwania klientki w zakresie estetyki, – Odpowiednio dobiera narzędzia i pigmenty, – Organizuje stanowisko pracy zgodnie z wymogami ergonomii, przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy, – Prawidłowo aplikuje hennę, – Buduje długoterminowe relacje z klientem. | Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Szkolenie stacjonarne – trwa 10 godzin DYDAKTYCZNYCH
Szkolenie adresowane jest do: studentek na kierunku kosmetologii, kosmetyczek, kosmetologów, osób niezwiązanych z branżą beauty chcących poszerzyć wiedzę z zakresu teorii i aplikacji henny pudrowej.
Uczestnik po zakończeniu usługi przygotowany będzie do: samodzielnej kwalifikacji klienta do zabiegu, pracy z henną pudrową z zastosowaniem aktualnych technik i metod.
Usługa będzie realizowana w formie wykładu, prezentacji oraz praktycznych ćwiczeń na modelkach. Każdy z uczestników pracuje na swoim stanowisku (krzesło/fotel). Liczba modelek będzie adekwatna do potrzeb programu szkolenia. Modelki zapewniane są przez organizatora usługi. Organizator zapewnia niezbędne materiały dydaktyczne tzn środki jednorazowego użytku, ochrony, narzędzia etc.
PROGRAM SZKOLENIA:
Szkolenie Henna Pudrowa
Część 1. Kompetendium wiedzy – część teoretyczna
- omówienie anatomii, fizjologii skóry i włosów
- charakterystyka porowatości włosa oraz poszczególnych faz wzrostu włosów
- zasady BHP, aseptyka, jednorazowe środki do użytku podczas przeprowadzania zabiegu
- pojęcie henny pudrowej
- zasady działania henny pudrowej
- omówienie karty klienta
- wskazania przeciwskazania do zabiegu henny pudrowej,
- kwalifikacja klienta do zabiegu,
- produkty niezbędne do zabiegu henny pudrowej,
- próba uczuleniowa,
- różnice pomiędzy henną pudrową a farbką.
Część 2. Pokaz zabiegu wykonywany przez trenera na modelce
- przygotowanie skóry do zabiegu,
- architektura brwi,
- praca z brwiami problematycznymi,
- wykonanie henny pudrowej,
- regulacja brwi – pęseta, wosk,
- zakończenie zabiegu (produkty oraz metody wykończenia stylizacji brwi, pielęgnacja po zabiegowa),
- zalecenia po zabiegowe,
część 3 – praktyka wykonywanie zabiegu na modelkach
- przygotowanie stanowisk pracy do zabiegu
- wykonanie zabiegu przez kursanta na pierwszej modelce pod okiem trenera
część 4 – praktyka wykonywanie zabiegu na modelkach
- przygotowanie stanowisk pracy do zabiegu
- wykonanie zabiegu przez kursanta na drugiej modelce pod okiem trenera
część 4 – Podsumowanie
Warunki organizacyjno – logistyczne
Długość szkolenia – 10godzin
- 1 godzna dydaktyczna = 45 min
- organizator zapewnia modelki
- uczestnicy szkolenia pracują na 2 modelkach
- wykład i działania praktyczne w higienicznych i bezpiecznych warunkach pracy
Prosimy o zabranie na szkolenie odzieży zamiennej (fartuszków – bluza oraz spodnie) i obuwia zamiennego.
Organozator zapewnia napoje, przekąski oraz posiłek w przerwie obiadowej.
Cena uczestnictwa w szkoleniu grupowym: 1.500zł
Maksymalna liczba uczestników – 3 osoby
Terminy: 09.02.2024
Sprawdź możliwość dofinansowania usługi.
Kursy i Szkolenia z zakresu Psychologii dla osób chcących zwiększyć samoświadomość w zakresie radzenia sobie z trudnymi emocjami
Anna Wojtas, psycholog psychoterapeuta
Ukończyła studia psychologiczne na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Jagiellońskiego w 2007r. Oraz Czteroletnie Całościowe Szkolenie w Zakresie Psychoterapii w Ośrodku Szkoleń Systemowych w Krakowie. W ramach doskonalenia zawodowego ukończyła Kurs Psychoterapii Praktycznej organizowany przez Collegium Medicum UJ oraz liczne staże i kursy w akredytowanych ośrodkach szkoleniowych (katedra psychoterapii UJ, ambulatorium terapii rodzin Oddziału Klinicznego Kliniki Psychiatrii Dorosłych, Dzieci i Młodzieży Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie).
Od 16 lat pracuje w zawodzie psychologa, którego elementem jest przygotowywanie szkoleń zewnętrznych i wewnętrznych na potrzeby szpitala, prowadzenie psychoedukacji z obszaru psychologii zdrowia i zaburzeń psychicznych a w przeszłości także wykładów profilaktycznych dla szkół i warsztatów w szkole rodzenia oraz wykładów w unijnych programach aktywizacji zawodowej i społecznej.
Posiada wiedzę i doświadczenie praktyczne w zakresie psychologii i psychoterapii. Pracuje z klientami indywidualnymi, młodzieżą i rodzinami. W swojej pracy kieruje się zindywidualizowanym podejściem do każdego człowieka opartym na szacunku, empatii i zaufaniu. Pracę terapeutyczną poddaje regularnej superwizji.
Psychologia Zaburzeń
Szkolenie adresowane jest do: osób pracujących w służbie zdrowia oraz wszystkich tych, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę w zakresie zdrowia psychicznego.
Cel edukacyjny: uczestnik po zakończeniu usługi przygotowany będzie do: rozpoznawania zaburzeń psychicznych oraz stereotypów funkcjonujących w społeczeństwie; adekwatnego reagowania w sytuacji podejrzewania u kogoś choroby psychicznej; rozeznawania problematyki zaburzeń psychicznych, czynników chorobotwórczych oraz profilaktyki w najbliższym otoczeniu.
Usługa realizowana będzie w formie wykładów z aktywnym udziałem uczestników- możliwością podzielenia się własnymi refleksjami, doświadczeniami/lub wątpliwościami w temacie.
Efekty kształcenia i kryteria weryfikacji:
- uczestnik rozpoznaje podstawowe zaburzenia psychiczne
- ma świadomość przyczyn oraz sposobów leczenia
- potrafi wymienić sposoby adekwatnego reagowania
- potrafi odróżniać stereotypy od faktów na temat chorób psychicznych
- rozróżnia podstawowych specjalistów z zakresie zdrowia psychicznego- wie jakiej pomocy można od nich oczekiwać i jakie warunku należy spełnić aby taką pomoc otrzymać.
- Ma świadomość złożoności psychiki ludzkiej oraz poszerzoną samoświadomość własnego funkcjonowania
- zna podstawy profilaktyki chorób psychicznych.
Harmonogram:
1.decyzja o wizycie u lekarza psychiatry, psychologa i psychoterapeuty. Kim są i jakiej pomocy można od nich oczekiwać. Pojęcie normy i patologii funkcjonowania. 1h
2. Przyczyny zaburzeń psychicznych. 30min
3.Zaburzenie depresyjne- przyczyny,objawy, sposoby radzenia sobie. 1h
( w tym problematyka żałoby i samobójstw)
4. zaburzenia lękowe- przyczyny,objawy, sposoby radzenia sobie. 1h
5. zaburzenia psychotyczne – przyczyny,objawy, sposoby radzenia sobie. 1h
6.zaburzenia odżywiania- przyczyny,objawy, sposoby radzenia sobie. 1h
7. zaburzenia organiczne i zespoły otępienne – przyczyny,objawy, sposoby radzenia sobie. 1h
8. zaburzenia osobowości – przyczyny,objawy, sposoby radzenia sobie. 1 plus 30 min
9. problematyka uzależnień 1h
Cena uczestnictwa w szkoleniu grupowym: 1650zł
minimalna liczba osób 5
maksymalna liczba osób 20.
Celem stworzenia komórki szkoleniowej była nieodparta potrzeba budowy miejsca, w którym warunki lokalowe sprzyjają nauce, uwaga Instruktora/Trenera skupia się na Kursancie, a w najbliższej okolicy znajduje się przystanek komunikacji miejskiej oraz bezpłatny parking.
Z naszych doświadczeń wynika bowiem, że wiele firm szkoleniowych posiada nieodpowiednie warunki lokalowe, w tym brak klimatyzacji, ograniczone możliwości dojazdu komunikacją miejską, brak parkingu, nie wspominając już o zapleczu socjalnym.
Nowoczesny sprzęt pozwala nam na pracę w ergonomicznych warunkach